Asitli içecekler neden zararlı?

Özellikle yazın serinlemek istediğimizde su bile yeterli gelmiyor ve elimiz hemen asitli içeceklere gidiyor. Maden suyunu tabii ki bu konunun dışında bıraktığımızı hatırlatmak isteriz. Ancak bu şekerli asitli içeceklerden biz hoşlansak da vücudumuzun pek de hoşlanmadığı kesin. Hadi gelin asitli içecekler neden zararlı? Birlikte inceleyelim.
Diş minesinin en büyük düşmanlarından biri
Asitli içecekler, içerdikleri yüksek asit oranı ve şekerle dişlerimizin koruyucu kalkanı olan mine tabakasına adeta savaş açar. Her yudumda mine yumuşar ve zamanla aşınarak diş hassasiyetine, sararmalara ve çürüklere davetiye çıkarır. İnci gibi parlayan gülüşünüzü korumak için bu asidik banyodan uzak durmak en iyisi olacaktır.

Şeker dengesi ve enerji dalgalanmaları
Bu içecekler vücudunuza bir anda çok yüksek miktarda şeker yüklemesi yapar. Bu durum kan şekerinizin hızla yükselip sonra aniden düşmesine neden olur, bu da sizi daha yorgun ve sürekli aç hissettirir. Uzun vadede ise bu tatlı döngü, maalesef istenmeyen kiloların ve metabolik sorunların kapısını aralayabilir.
Kemik sağlığı üzerindeki olumsuz etkisi
Özellikle kolalı içeceklerde bulunan fosforik asit, vücudun kalsiyumu emme yeteneğini biraz zorlaştırabilir. Kemiklerimizin en yakın dostu olan kalsiyum azalınca, iskelet sistemimiz zamanla gücünü kaybedebilir. Güçlü adımlar atmak ve dimdik durmak için kalsiyum dostu seçimler yapmak, asitli içecekleri ise "nadir kaçamaklar" listesine eklemek çok daha sağlıklı bir tercih.
Sindirim sisteminin hassas dengesi
Mideyi rahatlattığı sanılan o baloncuklar, aslında mide asidini uyararak şişkinlik ve yanma hissi oluşturabilir. Özellikle hassas bir mideniz varsa, asitli içecekler sindirim sürecini zorlaştırarak gün boyu kendinizi huzursuz hissetmenize neden olur. Midenize bir iyilik yapın ve onu bitki çaylarıyla şımartmayı deneyin.

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.