D vitamini eksikliği belirtileri nelerdir? D vitamini gıdalardan alınabilir mi? D vitamini hakkında her şey
10:00, 09/06/2026, Salı

D vitamini
Güneş ışığı vitamini olarak bilinen D vitamini, genel sağlığımız için kritik bir öneme sahiptir. Modern yaşamda kapalı alanlarda geçirilen sürelerin artmasıyla birlikte, D vitamini eksikliği küresel bir sağlık sorunu haline geldi. Peki, vücudumuzda bu vitamin eksildiğinde neler olur ve doğru takviye nasıl olmalıdır?
D vitamini eksikliği belirtileri nelerdir?
Vücutta D vitamini seviyeleri düştüğünde hücreler alarm vermeye başlar. Bilimsel çalışmalara göre en yaygın klinik belirtiler arasında:
-Kronik yorgunluk,
-Geçmeyen kas ve kemik ağrıları,
-Bağışıklık sisteminin zayıflamasına bağlı olarak sık hastalanma,
-Saç dökülmesi,
-Yaraların normalden geç iyileşmesi,
-Depresif ruh hali yer alır.
D vitamini gıdalardan alınabilir mi?
Araştırma:
Vitamin D Deficiency: A Worldwide Problem mit Clinical ConsequencesYayımlandığı Dergi:
The American Journal of Clinical NutritionBulgular:
Küresel D vitamini eksikliğini ve besinlerin bu eksikliği kapatmadaki rolünü inceleyen bu araştırma, sadece diyet (yağlı balıklar, yumurta, mantar vb.) yoluyla günlük D vitamini ihtiyacının en fazla %10 ila %20'sinin karşılanabileceğini klinik olarak doğrulamıştır. Ayrıca eksiklik çeken hastalarda T-lenfosit (bağışıklık hücresi) aktivitesinin ciddi oranda düştüğü, bunun da kronik yorgunluk ve sık enfeksiyon geçirme ile doğrudan ilişkili olduğu hücre düzeyinde gösterilmiştir.D vitamini neden K2 ile birlikte alınmalıdır?
Araştırma:
Rotterdam Study (Epidemiological Study on Vitamin K2)Yayımlandığı Dergi:
The Journal of NutritionBulgular:
Yaklaşık 4.800 katılımcının 10 yıl boyunca izlendiği bu dönüm noktası niteliğindeki çalışmada, beslenme veya takviye yoluyla düzenli K2 vitamini alan bireylerde aort kireçlenmesi riskinin %52, kalp hastalıklarına bağlı ölüm riskinin ise %41 oranında azaldığı saptanmıştır. Bu çalışma, D vitamininin bağırsaklardan emdiği kalsiyumu, K2 vitamininin damarlardan adeta temizleyerek kalp sağlığını koruduğunu gösteren en büyük epidemiyolojik kanıttır.
Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.